використання ілюстрацій в підручниках для молодших школярів

Використання малюнків та ілюстрацій під час вивчення творів різних жанрів для дітей. Название: Формування читацьких інтересів молодшого школяра на основі використання ілюстрованого матеріалу Раздел: Рефераты по педагогике Тип: дипломная работа Добавлен 16:09:55 19 октября 2009 Похожие работы Просмотров: 1965 Комментариев: 13 Оценило: 2 человек Средний балл: 5 Оценка: неизвестно Скачать. Дипломна робота. Формування читацьких інтересів молодшого школяра на основі використання ілюстрованого матеріалу. Зміст. Вступ. Розділ І. Теоретичні засади формування читацьких інтересів молодших школярів. 1.1 Читання як мовленнєва діяльність.


Важливо, щоб ілюстрації в підручниках для початкової школи були наочними й конкретними. Дитина не повинна відгадувати зміст зображеного на них. У Букварі наявна головна передумова для роботи з молодшими школярами — єдність ілюстративного та текстового матеріалу. Адже за їх поєднання збільшується арсенал виховних можливостей, і дитині шестирічного віку легше і цікавіше сприймати все нове [13, c. 4-5]. ВИСНОВКИ. Отже, основи використання ілюстративного матеріалу тісно пов'язані з критеріями оцінювання даного структурного компонента, які включають у себе


За цільовим призначенням ілюстрації шкільних підручників, за Паламарчук В.Ф., діляться на три групи: 1) ілюстрації, які розкривають основний зміст певного елемента програми; 2) ілюстрації, рівнозначні тексту; 3) ті, які доповнюють текст і є об'єктом для запитань і завдань. Отже, першу групу складають провідні ілюстрації, які здатні замінити текст. Найчастіше вони є у підручниках для початкової школи, особливо у тих, які стосуються природознавчого циклу. Другу групу складають ілюстрації рівнозначні тексту. їх значно більше. Навчаючі (основні) формують у школярів певний прийом роботи з підручником. Наприклад, виділення головного у тексті.


Ілюстрації підручника використовуються або для образної конкретизації відомостей, які подає вчитель і текст підручника, та підвищення емоційності їх пізнання, або для здобуття шляхом розбору нових відомостей про історичні явища та їх ознаки. В останньому випадку iлюcтpaцiї можyть виступати як самостійні джерела історичних знань. Перш ніж починати роботу з будь-якою ілюстрацією підручника чи якоюсь іншою історичною ілюстрацією, треба з'ясувати ряд питань. Насамперед необхідно визначити її характер, тип. Дуже важливо відрізняти давні документальні зображення від виконаних сучасними художник.


Зміст ілюстративного матеріалу, що є у підручниках з читання, дозволяє встановлювати в процесі роботи над твором такий взаємозв'язок між ілюстраціями і текстами: від малюнка до тексту; від тексту до малюнка, від малюнка до малюнка (з метою їх порівняння) – й межах одного малюнка (сюжет, кольори, настрій дійових осіб тощо). Крім малюнків-ілюстрацій до текстів, у всіх підручниках є портрети поетів і письменників. У другому класі діти мають можливість розглянути 26 кольорових портретів, у третьому — 12, у четвертому — 15. Портрети розміщено у контексті відомостей про авторів творів. Отже, умовами ефективного використання звукозапису на уроках читання є: чітке.


Використання ілюстративного матеріалу для розвитку зв’язного мовлення учнів молодших класів реабілітаційного центру (учні з вадами мовлення та з вадами слуху) забезпечує розуміння дітьми малодоступних абстрактних компонентів словесного спілкування на основі їх предметного співвідношення. Проте варто зважати на властиву дітям з порушеннями в розвитку тенденцію до повного переключення своєї уваги на предметне зображення, зупинення на ньому в такій мірі, що забувається те, про що говорилося попередньо. Працюючи з дітьми.


Технологія використання підручників на уроках у початковій школі. Реферати / Педагогіка, виховання / Технологія використання підручників на уроках у початковій школі. Ілюстрації у підручниках є важливим засобом розвитку зв'язного мовлення та мислення молодших школярів. На картинах відображаються типові факти з точки зору автора. Характер ілюстрацій у підручниках досить різноманітний: одні з них відображають певний момент у розвитку подій, описаних у тексті; інші подані у вигляді предметних малюнків; треті зображують події, які відбуваються уже "поза текстом", тобто після його закінчення. Тільки усвідомивши взаємозв'язок ілюстрації з текстом, можна методично правильно побудувати роботу з аналізу наочного зображення.


Молодший шкільний є сприятливим для творчого розвитку дітей, їхніх здібностей до творчості. Саме в цей період активно розвиваються уява, дар фантазувати, творчо мислити, помітно проявляється допитливість, формується вміння спостерігати, порівнювати, критично оцінювати діяльність. Важливе місце у системі засобів розвитку творчих здібностей учнів посідає ілюстрація, яка унікальним чином інтегрує у собі побутові, мистецькі, педагогічні традиції. Методика розвитку творчих здібностей молодших школярів на уроках образотворчого мистецтва засобами ілюстрації поєднує три етапи: ознайомчий, репродуктивно-творчий, діяльнісно-творчий.


З використанням ілюстративного матеріалу підручників, який має роз-ширювати та поглиблювати текстовий компонент, проте не дублювати його, у вчителів досить часто виникають методичні помилки. Здебільшого це від-бувається через намагання безпосередньо долучити зображення до тексту; висвітлення його як нагромадження частин та кольорів; однотипність завдань. «Дидактичні основи використання підручника, «характер ілюстрацій у під-. 342. Відповідно, можливості використання зазначених категорій зображень як ілюстрацій в підручнику з предметів духовно-морального спрямування визначаються їх ціннісним наповненням. Зокрема, неприйнятними є колажі, накладання тощо сакральних зображень.


Підручник розглядається в дидактиці як вид навчальної літератури, який репрезентує знання і види діяльності з конкретного навчального предмета відповідно до державних стандартів освіти та навчальних програм [15, с. 14]. Ці знання повторно репрезентовані в підручниках для наступних класів, але вже у вигляді понять, з поглибленням, розширенням та узагальненням раніше викладених відомостей. Незаперечне значення в розвитку зорового сприймання молодших школярів має ілюстративний матеріал як самостійне джерело перцептивної інформації або конкретизація змісту тексту й позатекстових компонентів.


Тема работы: Технологія використання підручників на уроках у початковій школі по предмету Педагогика. Размер: 155.24 КБ. Содержит 185137 знаков, 4 таблицы и 1 изображение.Магістерська робота .Технологія використання підручників на уроках у початковій школі .Зміст .Вступ .Розділ 1. Теоретичні основи проблеми дослідження .1.1.


У молодшому шкільному віці навчальна діяльність здійснюється під безпосереднім або опосередкованим керівництвом учителя. За своєю структурою навчальна діяльність молодших школярів відтворює будову будь-якої людської діяльності, вона також включає в себе три основних компоненти: – мотиваційно-орієнтовний; – операційний


Молодшого школяра ніхто не може примусити творити, до творчості треба стимулювати. Стимулювання молодших школярів полягає : в створенні ситуацій естетичного переживання; в створенні ситуації успіху . Наприклад: Уявіть, що ви художники. Які ілюстрації ви зробите до цього оповідання, казки, вірша? До школи завітали кореспонденти. Вони бажають взяти інтерв’ю у …(дельфіна, білочки, Івана-царевича…) . Формування ключових і предметних компетентностей молодших школярів у навчальному процесі: дидактико-методичні аспекти: Дайджест 2. – Донецьк: Каштан, 2012. – 142 с. Курс повышения квалификации.


Олександра САВЧЕНКО. Формування в молодших школярів уміння працювати з підручником. У статті висвітлюється проблема формування у молодших школярів уміння працювати з підручником. Різного змісту пам’ятки, вказівки щодо використання способів навчальних дій включено у підручники з різних предметів з метою оволодіння учнями умінням працювати з навчальною книгою. Характер ілюстрацій у сучасних підручниках досить різно-манітний: одні з них відображають певний момент у розвитку подій, описаних у тексті; другі подані у вигляді предметних малюнків; треті зображують події, які відбуваються уже “поза текстом”, тобто після його закінчення.


а) навчання молодших школярів виділяти головну думку в прочитаному; б) опрацювання текстів різних видів та завдань, поданих до них; тут слід звертати особливу увагу на тексти, які ставлять за мету формування прийомів навчальної діяльності; в) організація самостійної роботи за підручником. Важливим видом роботи з підручником є робота з ілюстративним матеріалом. Кольорові ілюстрації впливають на емоції дітей, що підвищує рівень сприймання тексту, допомагає уточнити та конкретизувати уявлення дітей про предмети і явища. У процесі роботи з ілюстраціями доцільно налаштувати учнів на те, що малюнки треба розглядати уважно, не пропускаючи характерних ознак рослин чи тварин.


Для молодших школярів центральним стає авторитет вчителя. Вони з великою радістю виконують усі його прохання, доручення, вказівки, ображаються якщо вчитель їх ігнорує або не звертає уваги. Вкрай важко оцінити справжнє значення ознак здібностей, що спостерігаються в дитинстві і ще важче завбачити їх дальший розвиток. Наприклад: книга з довгими сторінками, щоб помістилось більше казок та ілюстрацій; їжак з довгими голками, щоб краще захищатися; кішка з великими вухами, щоб краще чути мишку і т.д. «Мініатюризація». Завдання: уявно звузити, стиснути предмети, пояснити потребу в запропонованих діях.


Особливо цінними для молодших школярів вважають заголовки -запитання. Їхнє призначення - допомогти учням побачити проблему ще до читання тексту; сприяти виникненню припущення, гіпотези. Однією із форм роботи є обговорення заголовка ще до того, як буде прочитано твір, і подальше його зіставлення з текстом. Ефективним є також добір до тексту своїх заголовків, придумування заголовків різних типів: заголовок-запитання, заголовок-загадки; заголовок-прислів'я тощо; вибір найбільш вдалої назви із запропонованих. Відповіді на запитання за змістом прочитаного пов'язані з відтворенням текстового матеріалу підручника, його інтерпретацією, висловленням власних міркувань.


Підручник - важливе джерело знань учнів, якщо вчитель навчить учнів користуватися ним. Перш за все необхідно домогтися оволодіння учнями технікою читання і розуміння змісту прочитаного. Не менш важливе значення має прищеплення школярам навичок самостійної роботи над статтею, ретельний контроль з боку вчителя за правильністю розуміння учнями прочитаного, з'ясування ставлення дітей до подій, дій, вчинків героїв. 3) роботи з ілюстративним апаратом (Порівняння ілюстрацій, їх співвідношення з текстовою інформацією, читання плану і карти, складання розповіді-опису по малюнку); 4) з навчальними завданнями і питаннями (Самостійна робота, вибірка відповідей)


підручника навчальної діяльності учнів: використання індивідуальних і групових форм роботи, ігрових ситуацій, драматизацій тощо; персоніфіковане формулювання запитань; заохочення учнів до висловлення власної думки; наявність засобів заохочення та підтримки успіху в навчанні). 2. Структура підручника. 2.3.Ілюстративний матеріал: види ілюстрацій, якість виконання; роль ілюстративного матеріалу в реалізації провідних функцій підручника (розвивальна спрямованість наочних зображень, їх інформативність, естетичне виконання); дидактично обґрунтований зв'язок з текстом; методична доцільність включення у книжку; відповідність ілюстрацій віковим особливостям молодших школярів.


Майстер-клас для вчителів початкових класів. Тема. Формування читацької компетентності молодших школярів. Мета: презентувати власний досвід роботи та показати результативність діяльності з теми; - сприяти підвищенню професійної компетентності педагогів, прагненню до самоосвітньої діяльності. Структура майстер-класу : №. Вид роботи. Орієнтовний. Час (хв.). Ресурсне забезпечення. 1. Вступне слово спікера. Самопрезентація. Вправа «Стрічка знайомства». 2. Кольорова стрічка. 2. Вправа «Очікування». 3. Картки у формі квітів червоного, синього, жовтого кольорів. Картонні обручі, скотч. 3. Інформаційн.


Формування комунікативної компетенції молодших школярів у процесі використання мультимедійних підручників на уроках іноземної мови. Новітні навчальні інформаційні технології дозволяють активніше використовувати науковий й освітній потенціал провідних університетів й інститутів, залучати кращих викладачів до створення курсів дистанційного навчання, розширювати навчальні аудиторії. Використання ресурсів Інтернет в освіті вже має багатий досвід завдяки тому, що в глобальних мережах можливо знайти будь-яку інформацію. Умовно розподілимо освітні інформаційні ресурси на електронні (мультимедійні) пі.

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

полицейский с рублёвки без цензуры с матом торрент смотреть

кантрольная работа па беларускай мове 4 клас займеннік

японские шоу 21 угадайка без цензуры онлайн